Egy nemzetközi vállalatnál 6 sales team tevékenykedett országosan, ebből egy tartózkodott Budapesten, a többiek vidéken. Mind a 6 team, egyenlő elbírálásban részesült, ugyanazok voltak a motiváló rendszerek, és elismerések.
Valamiért az egyik, mégsem tudott az elvárásoknak megfelelően teljesíteni.
Minden team regionális statisztikák alapján kapott üzleti tervet, tehát a követelményrendszerben e-téren is egyenlőség volt. A csoportotokat egyként irányító igazgatójuk kérte a konzultációt. Már első találkozásunk eredményt hozott, hiszen a probléma feltárása közben, kiderült, hogy a kevésbé teljesítő team tagjai közül 3 hónappal előtte meglehetősen kellemetlen körülmények között, elbocsájtottak egy kollégát. Az elbocsátott hölgy a többiek szemében nagy tiszteletnek örvendett, annak ellenére, hogy teljesítményével nem hozta az elvártakat, és így az egész team munkájának eredménye is alacsonyabb szinten mozgott. A csoport többi tagja igazságtalannak érezte az elbocsátást, mert kimondatlanul az elbocsátott hölgy képviselte a „tyúkanyó” szerepet a csoportjukban, jelenlétének, és bíztatásának köszönhetően voltak aktívak. Az újonnan érkező, közvetlen felettesükkel történt személyes összetűzés vezetett a hölgy elbocsátásához. Sérültek a Rend alaptörvényei melynek következtében
több szempontból is megromlott az emberek lojalitása, hozzáállása.
Szervezetállítással szépen helyreállítottuk a viszonyokat, vagyis az alapvető törvényeket. Pár nappal később az igazgató elutazott személyesen a csoporthoz, és a tapasztaltak alapján tartott egy előadást a team jövőjét illetően. Racionalizálta az állításon történteket, és megfogalmazta gondolatait, majd elmondta, kinek milyen fontos szerepe van a rendszerben, elismerte az elbocsátott hölgy által betöltött szerepet, és biztosította a tagokat a hosszú távú, mindenkinek javát szolgáló együttműködésről.